forum Rugpijn

Delen : 
Onderwerp van de discussie

word gek van de rugpijn ondanks de pijnstilling

31/08/2012 - 16:37 - door nonkelke - 4417 raadplegingen

Ik ben man 39 j ik kreeg op 10-02-2011 metalen onderdelen op achterhoofd en het gaat steeds slechter en slechter . De dag van het ongeval ging ik naar spoed ze deden er heel laks over tijdens het weekend werd de pijn erger en erger , de maandag terug naar spoed geweest dan namen ze een ct scan en zagen ze een hernia die er heel snel uitmoest ze wilden me volgende dag opereren door een orthopedist ik wilde toch een neurochirurg . Na er eerste consultatie heeft deze me op 04-03-2011 geopereerd ter hoogte van C5- C6 . maar na een eindje ging het nog steeds niet en werd de pijn erger ook niet alleen de nek maar eigenlijk over de ganse rug  dan naar uz geweest een nieuwe mri laten nemen botscan enz enkele weken nog eens moeten gaan daar besloten ze te starten met transtec 35 ( morfinepleister). Op deze reageerde ik niet zo goed na een tijdje werd het durogesic 50maar de pijn word steeds erger en erger . Momenteel gebruik ik nog steeds durogesic 50 in combinatie met tot 3 x feldene/dag , tot 10 x zaldiar/dag , myolastan en een omeprazole . Bijgrijp niet ondanks de behoorlijke dosis pijnstilling dat ik maar blijf pijn hebben en dat ik bijna niet meer kan lopen . Volgens de verslagen van de laatste mri zou er lumbaal en thoracaal ook nog hernias zitten maar uz gent kan of wil deze niet verwijderen . We zitten met 2 kids van 7 en 9 en wil echt dingen doen met hen maar lukt gewoon niet meer . Ik kan nog stuk dieper in het verhaal gaan maar wil eerst weten als er reactie op komt daar het anders ook weer niks uithaal .

8 antwoorden op de discussie’ : word gek van de rugpijn ondanks de pijnstilling

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

diamant heeft gereageerd op 04/09/2012 - 14:48

Goedemiddag,

pijn is het ergste wat er is en vooral als er niks aan gedaan kan worden.

sta je open voor natuurproducten? indien ja, contacteer mij even via mail

inge@linos.be

Een misbruik melden

Sissi heeft gereageerd op 21/09/2012 - 19:15

Goede avond, heb ook hevige pijnen in rug en been, reeds 2 operaties aan rug na discushernia, maar enkel erger in plaats van beter. Nu ben ik via via te weten gekomen dat FASCIATHERAPIE eventueel zou kunnen helpen tegen de pijnen. Eens opzoeken op internet of er een is in je regio moest het je interesseren. Is een kinésist die de behandeling geeft is wel een hele lange wachttijd dat zal wel de reden zijn denk ik dat het een succes is en werkt. Sta op een wachtlijst en kan pas in november een behandeling ondergaan. Wacht nu af vol ongeduld en hoop dat dit voor mij ook werkt want ben ook ten einde raad want de dokters kunnen mij niet meer helpen. Sterkte! 

Een misbruik melden

tandenbijter heeft gereageerd op 22/09/2012 - 10:25

hallo,

ik heb 2 jaar geleden ook een ingreep ondergaan, ik ben moeder van 3 kids en de jongste is momenteel 4 dus kweet helemaal hoe u u voelt...ik kon geen stap meer vooruit en mijne chirurg heeft toen voor een prothese geopteerd tussen L4-L5, nu een 12 weken later zou ik al een heel groot verschil voelen, ik kan wel zeggen dat ik terug kan stappen maar heb nog steeds pijn , de hele onderrug precies weeen een hele dag door van bij het wakker worden tot het gaan slapen(heel vermoeiend dus) en linker been, lange afstanden rijden en in de file zitten is dus een nachtmerrie.

ben dan bij andere dokters op controle gegaan terug scan, mri, zenuwtest enz... kom ik bij de dokter en zegt hij , ik kan voor u niks doen sorry maar ik zat wel met de pijn ja mevrouw ik weet het en het is frustrerend he en dan wijsde hij mij de deur!!!(bonheiden)

ben ik naar antwerpen bij dokter mahieu gegaan en hij zag direct waar de pijn zat dus ik blij, veel te snel blij want bleek nu dat de eerste chirurg geen prothese had moeten plaatsen maar gewoon fasetten vastzetten en dan zou ik nu al een anderhalf jaar terug aant werk zijn geweest....met andere woorden een chirurgische fout en  ik moet leren leven met de pijn, naar pijnkliniek enz

ben dan ook kinderverzorgster van beroep dus dat mag ik wel vergeten na 16 jaar dienst!

het is moeilijk te bevatten maar er valt niets meer aan te doen, ben dan ook maar 35jaar en het probleem van pijnstillers, eens je ze gewoon bent hebben ze ni veel effect meer en hoe meer je erin neemt hoe meer last aan de maag dus het word een cirkel, ik wil u nu niet ontmoedigen maar raad je wel aan dokter mahieu hij is een ruggewervel chirurg een heel oprecht, ga nooit uit van de eerste den beste dat is de fout dat ik gemaakt hebt

veel sterkte zou ik zo zeggen en vooral kop op!

Een misbruik melden

anjer heeft gereageerd op 25/09/2012 - 12:09

hallo , ik heb van verleden jaar ook een discushernia en is maar een oplossing,inspuiting in de rug en infiltraties.DE inspuitigen moet hebben anders krijg je t niet terug betaald van de ziekenkas.en een ruggordel dragen.veel sterkte;

Een misbruik melden

Rire heeft gereageerd op 10/10/2012 - 13:37

Beste, ik weet uit ervaring wat rugpijn is, na een operatie aan L5,L6,L4 en letsels aan L3 en S1 - pijnkliniek en de raad om deze wervels te laten vastzetten - dus een nieuwe operatie - hetgeen ik niet wilde, ben ik nu terug voltijds aan het werk. Mijn weg is te lang om hier allemaal op te sommen, maar mocht u open staan voor alternatieve therapie kan u me contacteren per mail.

Sterkte en met vriendelijke groet

Een misbruik melden

Diana heeft gereageerd op 26/10/2012 - 12:49

Goedenmiddag, Wat ik hier lees lijkt mijn verhaal wel, ja die  nu ben ik iets ouder maar was wel 55 jaar toe mij het overkwam. Ben aan mij nek geopereerd waar van zenuwen klem zaten en ik zei jammer dat ik met heb laten opereren. De operatie gebeurde in Groningingen. Ik heb veel pijn en werd er oms dol van, maar liet het niet merken tot de maat vol was. nu heb ik lirica per dag 600 mg. ik heb er iets baas bij. Nu is het zo ver dat ik bijna niet meer kan lopen dus een electriche rolastoe. Ja dit is mijn verhaal, artsen kunnen veel maar niet alles. vriedelijke groet....door Diana 

Een misbruik melden

marjo65lein heeft gereageerd op 14/02/2014 - 09:29

Ik ben een vrouw van 65 jaar ik ben twee keer geopereerd l 5 l6 wervel vasgezet en cage met bot geplaatst,volgens mijn behandelend arts is alles perfect o.k.......alleen word ik dol van de rug pijn, ik gebruik 3 fentanyl pkeisters in de 48 uur daar bij ocecodon en nog komt het er dwars door heen, dit alles duurt van 2011  tot heden, ben de laatste maal geopereed in 2013 juni, en kan niets meer heb geen energie en de bijwerkingen van de pleisters is zo overmatig transpireren dat ik geen gewone kleding meer dragen kan, kan het alleen maar uitschreeuwen help me a.u.b, dit is geen leven maar overleven.

Een misbruik melden

Tytoalba heeft gereageerd op 12/12/2014 - 12:48

Beste Marjo65lein,

Ik ben een man van 75 jaar en hebt over 5 maand verschrikkele pijnen gehad in mijn onder rug.

Laten scannen in het kliniek, .... we kunnen u en spuit geven om te verdoven...

Via een dikke vriend ben ik naar een giropracteker geweest.

Na 5 beurten is mijn pijn bijna verdwenen, hoe kan dit ???

De pijnen kwamen voor van een verschuiving van de L4 en L5.

Die giro. heeft mijn lichaam zodaning behandeld dat de zenuwen in de L5 terug plaats hebben.

Misschien kunt u hiermede toch nog iets positief maken.

In ieder geval wens ik u toch nog succes.

Groetjes,

Tytoalba

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden