forum Tabak

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Stoppen met roken

29/06/2011 - 13:11 - door Marie - 3149 raadplegingen

Ik zou graag stoppen met roken, maar ik zou niet weten hoe ik het best kan aanpakken... Heeft er iemand tips voor mij?

17 antwoorden op de discussie’ : Stoppen met roken

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

Karel heeft gereageerd op 01/07/2011 - 07:38

Beste Marie,

Ik denk dat het ingaan van het totaal rookverbod in de horeca u vanzelf wel wat gaat helpen om te minderen met roken, en misschien zelfs de stap te zetten naar een volledige 'rookstop' ;)

Een misbruik melden

Hope heeft gereageerd op 08/07/2011 - 23:16

Hey Marie,

Ik was hier net op de website aan het rondneuzen toen ik toevallig jouw vraag zag...Ik ben gestopt met roken op 29 juni, de dag dat jij deze vraag stelde... Ik weet niet of jij ondertussen al gestopt bent, zo ja dan wil ik je graag een hart onder de riem steken... Zo nee, dan kan ik je misschien een beetje hoop geven...

Tips heb ik niet echt maar ik kan je wel zeggen dat het elke dag een beetje beter gaat...

Ik heb zelf 21 jaar lang gerookt (ben begonnen op mijn 12de!!) en rookte ongeveer 20 sigaretten per dag...

De eerste dagen na het stoppen waren echt een verschrikkelijke hel, ik zou een moord begaan hebben om toch maar een sigaret te roken, maar vanaf de 3de dag al wordt het toch elke dag een beetje beter, ik denk er steeds een beetje minder aan, ik heb elke dag minder zin in een sigaret en ik begin ook steeds beter de voordelen van het stoppen te merken... Geen vieze adem meer, geen stinkende kleren en auto meer, meer energie, meer smaak van alles...

De nadelen zijn wel dat ik een beetje last krijg van een opgeblazen gevoel, ik let er goed op dat ik niet meer snoep dan anders maar toch is mijn buik meer gezwollen, dat is ook de reden dat ik hier net op deze site terechtkwam, om een antwoord te vinden hoe dit komt...

Blijkbaar is dit normaal omdat je stofwisseling trager gaat werker als je niet meer rookt en is het dus ook normaal dat je een beetje bijkomt dus hier moet je wel rekening mee houden en proberen om dit zoveel mogelijk tegen te gaan, je vindt op deze site wel een paar goeie tips...

Ik hoop dat je de moed vindt om te stoppen, of als je al gestopt bent om door te bijten...

Vel succes!!!

Een misbruik melden

Marie heeft gereageerd op 25/07/2011 - 11:17

Dank jullie voor jullie reacties! Ik ben intussen gestopt met roken, en ik moet zeggen: het lukt eigenlijk redelijk goed! Ik heb op 3 juli m'n laatste sigaret gerookt, en ik heb sindsdien niet meer gerookt! Het is niet altijd even makkelijk, vooral de eerste dagen waren een hel, maar nu gaat het steeds beter! Het helpt ook dat mensen in café's enz buiten moeten gaan staan zodat ik er niet middenin zit. Nu maar hopen dat ik volhoud. Marie

Een misbruik melden

Helpendehand heeft gereageerd op 06/08/2011 - 08:48

Hallo Marie, Fijn dat je inmiddels gestopt bent met roken. Mocht je in de toekomst toch nog moeilijke momenten hebben, denk dan eens aan ondersteuning vanuit de plantengeneeskunde. Er zijn planten die de verslavingsverschijnselen verminderen, maar ook die antioxidatief werken, d.w.z. de vrije radicalen die onze lichaamscellen aantasten, helpen opruimen. Ik ben reeds meer dan 30 jaar actief in de plantengeneeskunde doordat ik voor diverse bedrijven in deze materie heb gewerkt en nog werk. Ik geef o.a. cursussen aan natuurgeneeskundig therapeuten. Ook als je meer uitleg wilt hebben, mail mij dan. Ik help jou en anderen graag verder om het stoppen met roken vol te houden.

Een misbruik melden

jip5 heeft gereageerd op 20/03/2012 - 21:12

Een misbruik melden

sinaas heeft gereageerd op 12/04/2012 - 12:59

Hallo,

Ik heb dit gelezen omdat ik ook op zoek ben om te stoppen met roken, zou jij me een beetje raad kunnen geven, ik heb ook belangstelling om te weten welke kruiden of planten eventueel zouden helpen.

Groeten en alvast bedankt.

Marleen

Een misbruik melden

patmie heeft gereageerd op 05/06/2012 - 16:31

@ Marie,

ik heb na 43 jaren als roker (met onderbrekingen van één keer 3 jaar, en af en toe enkele weken) besloten om er een punt achter te zetten. Op de avond van 4 februari jl. heb ik m'n laatste sigaret gerookt, zonder enige hulp van buitenaf. Geen therapie, kauwgum, pleisters, ... Simpelweg op 5 februari geen meer opgestoken en klaar. Het is af en toe wel even op m'n tanden bijten, maar dat is slechts een kwestie van enkele minuiten. Mijn pakje sigaretten & aansteker liggen nog steeds op dezelfde plaats in de woning, en ik wordt er dus nog elke dag mee geconfronteerd (al is het dan maar visueel). Met karakter en volharding kom je soms véél verder dan met al die véél te dure lapmiddeltjes, die je uiteindelijk  toch maar windeieren leggen, en waarbij je evenveel karakter moet aan de dag leggen.

Ik wens je veel geluk en volharding op je weg naar het rookvrije leven.

MVG,  Patrick

Een misbruik melden

guyvanwilsele heeft gereageerd op 06/06/2012 - 03:59

Zou vooreerst willen echt stoppen met roken. Knap gezegd van mij, ik geraak er ook niet van af en dat komt omwille dat de fabricanten daar duizend vergiffen bijmengt waaronder er 90 verslavend zijn.

Guy

Een misbruik melden

stoppertje heeft gereageerd op 16/11/2012 - 17:41

hallo iedereen ,

ik ben nu al gestopt van 8/5/ 12

ben gestopt met Champix ,was wel iedere dag misselijk .Ik ben wel al 6,5kg bijgekomen !! Hopelijk blijf ik het nu volhouden (het is de 3de maal dat ik probeer te stoppen !)

groetjes Ritat

Een misbruik melden

Gino_R heeft gereageerd op 25/11/2012 - 11:05

als je echt wil stoppen is er niets aan, enkel lust naar een gezond leven :)

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden