forum Slaapapneu

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Snurken

14/10/2012 - 10:18 - door wolfje - 2532 raadplegingen

Recent werd slaapapneu vastgesteld en ging ik ook in behandeling. Ik slaap dus momenteel met zo een masker en het is niet alles om er mee te kunnen slapen. Het maakt lawaai het drukt op neus en wangen en bij het draaien en keren tijdens de slaap als die er uiteindelijk komt verplaatst het masker zich wat op het aangezicht en komen er dus kleine luchtlekjes waardoor men terug wakker wordt. Het is nu de tweede week dat ik er probeer mee te slapen. De volhouder wint zegt men en het is zeker wat wennen. Er werd reeds een hartritmestoornis vastgesteld in het slaaplabo en dat werd ook door onderzoek bij een cardioloog vastgesteld. Het hart slaat verschillende keren is over gelukkig volgen die impulsen zich net na mekaar op waardoor er nog geen direct gevaar bestaat en ik heb er zelf nooit iets van ontdekt of gewaar geworden. Door met zulk masker te slapen zou dat snel verbeteren werd mij gezegd.Het loont dus zeker de moeite om het vol te houden hoe mooeilijk het inn het begin ook moge zijn.Volgende maand moet ik terug een slaaptest ondergaan met het masker dan om te kijken of er al enige verbetering is en ook om te kijken of de intensiteit dient aangepast te worden of niet. Zo kon ik echter niet verder blijven rondlopen. Ik snurkte dat de stukken er af vlogen en was zeer vermoeid overdag en stond 's morgens op als een zombie. Naar de c inema gaan op zondag namiddag mocht ik vergeten. Ik zat amper in de zetel en ik viel in slaap en begon te snurken in de zaal. Ja zelfs bij een spannende film kon ik mijn ogen niet open houden. Ook op bezoek bij familie kon ik mijn ogen niet open houden. Momenteel snurk ik dus niet meer, maar slapen doe ik ook nog niet. Hopelijk komt daar nu snel verbetering in. Slaappillen nemen is absoluut niet goed. Wat ik nu wel ga proberen is the zetten van planten die de slaap kunnen bevorderen. Hopelijk brengt dat wat soelaas en eens ik het msker gewoon ben kan ik ook die the vergeten.

9 antwoorden op de discussie’ : Snurken

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

filou61 heeft gereageerd op 17/10/2012 - 11:14

sinds 25 september slaap ik er ook mee, en het is inderdaad wennen; ik heb intussen een drietal maskers geprobeerd, dat werd er mij bijverteld, dat ik niet mocht aarzelen om te bellen als er iets niet ging. Ik raad sterk aan om contact te nemen met het slaaplabo als je dat nog niet gedaan hebt, misschien kunnen ze je helpen door een ander masker te geven, het ene maakt al wat meer geluid dan het andere en het ene model drukt meer dan het andere, je kan enkel uittesten welk het beste bij jou past. succes!

Een misbruik melden

snurkertje heeft gereageerd op 07/12/2012 - 17:50

hoi,

ik ken het .Heb ook  slaapapneu(zou volgens slaapkliniek duffel record houder zijn)

Het loont echt om er mee door te gaan , als het masker je niet bevalt er zijn verschillende modellen mogelijk. Alleen de darm blijft een probleem als je regelmatig draaid in bed.

OOk hier mee wordt het  beter, tot een rustige slaap en je 's morgens fris uit je bed komt.

Dan kan je rustig in de zetel bij familie of vrienden zitten zonder de schrik dat je inslaap valt.

Planten in de slaapkamer zijn niet goed heb ik vernomen deze zouden overdag zuurstof geven ,maar 's nachts terug gebruiken dus minder voor u.

Een misbruik melden

wolfje heeft gereageerd op 08/12/2012 - 10:57

Hartelijk bedankt voor de antwoordjes.Ondertussen ben ik al een eindje verder en heb verschillende maskers uitgeprobeert en gelukkig was er toch eentje bij dat lekker viel en waar ik geen last van heb en nu dus goed slaap.Eind deze maand moet ik nog is op controle om na te gaan of het toestel goed is afgeregeld en of er inderdaad ook al beterschap is.Ik voel me in elk geval al stukken beter. Ik heb wel een luchtbevochtiger bij laten aansluiten. Dat toestel warmt de ingademde lucht ook wat op zodat het minder koud aanvoelt in het gezicht en in de neus. Wij slapen winter en zomer met open raam. We zijn dat gewoon en met gesloten raam slapen dan heb ik het gevoel dat ik versmacht. Hoofdzaak is dat ik nu echt goed slaap en 's morgens echt klaar wakker ben en overdag niet in slaap meer val. Ik heb ook geen middeltje meer nodig om de slaap te vatten. Het gaat allemaal spontaan. Ik ben benieuwd voor de uitslag op het eind van deze maand. Beste groetjes.

Een misbruik melden

croos heeft gereageerd op 10/12/2012 - 11:20

dag iedereen,

ik slaap nu ook met zo'n masker, en in het begin had ik het ook heel moeilijk. Ik heb er een bevochiger laten bij plaatsen. Door het extra toestelletje wordt de lucht verwarmd en bevochtigd. Het resultaat is veel beter.

Een misbruik melden

hetspreekuur1 heeft gereageerd op 03/01/2013 - 12:26

Voor het succesvolle medisch programma HET SPREEKUUR  op VTM, zoeken wij nog mensen met een vervelende kwaal !

Onze dokters zoeken dan de beste oplossing voor het probleem van de patiënt. De kosten van de behandeling, die zijn voor onze rekening.

We zoeken bvb nog mensen die last hebben van acné, van aambeien of andere anale problemen, winderigheid, een vreemde lijfgeur of adem, libidoproblemen, pijn tijdens het vrijen,hamstertanden,overbeharing , overmatig snurken, …..noem maar op . 

Kom je in aanmerking of denk je dat je iemand kent die in aanmerking komt? Laat het me weten via sofieengelen@kanakna.com of dokter@kanakna.com of bel ons op 0477/881.243

Een misbruik melden

Nica heeft gereageerd op 16/05/2013 - 22:21

Beste Wolfje,

volhouden is inderdaad de boodschap.  Ik slaap nu al 9 jaar met een C-pap, dat maskertje en ik kan je verzekeren in het begin is het moeilijk, maar na 3 maanden kon ik mijn "C-maatje) niet meer missen !  Ik moet ook jaarlijks op controle om te kijken of ik nog recht heb op tussenkomst van de mutualiteit.  Een grappige anecdote : mijn echtgenoot en ik werden gelijktijdig getest,  ik deed 72 ademstops / uur,   mijn echtgenoot 32,  dus moesten we allebei aan de C-pap.Toen de zoon 2 dagen later zijn was kwam brengen, zag hij de toestellen op onze nachtkastjes staan, en hij dacht dat het een middel was om inbrekers te verjagen,  zijn redenering was : als hier 's nachts iemand binnenkomt, denkt hij dat hij bij aliens is beland, en maakt die zich snel uit de voeten.

by the way, mijn echtgenoot heeft na 2 weken zijn machientje terug binnengebracht hij kon er niet aan wennen.  Resultaat :  als ik slecht slaap is het omdat manlief licht te ... snurken !!!!!

Weet je dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die overwegen om apneu-mensen een zwaardere premie te laten betalen omdat het risico op in slaap vallen achter het stuur te groot is ? 

Een misbruik melden

zonnebloem13 heeft gereageerd op 10/07/2013 - 21:14

Hallo Wolfje,

hoe gaat het ondertussen met het C-PAP toestel, ben je het al helemaal gewoon? In oktober 2012 hebben ze bij mij slaapapneu ontdekt, bij het wakker worden op de recovery, na een operatie. In februari 2013 heb ik mij dan laten testen, ik moest een nachtje gaan slapen in een kliniek, 2 weken later kreeg ik mijn toestel en 2 verschillende maskers, ik heb ook claustrofobie, het viel helemaal niet mee, zo'n masker op mijn gezicht. Ondertussen ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan, weer een nachtje slapen. Dat was daar veel beter, ik ben dus overgeschakeld naar daar, mijn oud toestelletje heb ik terug binnen gebracht en heb een nieuw gekregen met weer 2 maskers. Deze maskers zijn veel beter, ik heb geen striemen meer op mijn gezicht, mijn neus ziet ook niet meer rood en doet geen pijn meer. Dit toestel maakt geen lawaai, het vorige wel. Dus die problemen zijn opgelost, maar ik voel me toch zo ellendig met dat masker op mijn gezicht, ik kan dat maar niet gewoon worden. Ik ga elke avond tegen mijn zin slapen. Resultaat heb ik er niet van, want ik was niet moe, had er helemaal geen last van. Maar ik heb slaapapneu in ernstige mate, dus wil ik niet zonder toestel slapen omdat ik bang ben voor de gevolgen. Ik hoop dat ik het ooit gewoon wordt, ik ben wel een doorbijter, maar het is toch heel lastig. Groetjes, Magda

Een misbruik melden

renault heeft gereageerd op 03/10/2013 - 20:00

Hallo Magda heb juist de forum gevonden en ook gelezen ik slaap ook met zo een brommer naast mijn bed maar jij hebt een ander apparaat gekregen en ook het masker kan je mij het merk van uw machientje een doorgeven het mijne maakt ook lawaai en mijn masker blijft ook niet goed staan heb al vanalles geprobeerd maar als ik mij draai blaast het de lucht in mijn ogen en ben ik terug wakker groetjes alain

Een misbruik melden

tarzan heeft gereageerd op 01/12/2014 - 00:16

Hallo Magda,ik herken me helemaal in uw verhaal. Ik heb ook in ernstige mate slaapapneu,maar had daart totaal geen last van. Ik was niet moe overdag,had energie  genoeg,viel niet zomaar in slaap overdag. Tot ik in februari mijn eerste masker kreeg in Duffel. Dan zijn al die problemen net allemaal begonnen. Sinds september ben ik nu in behandeling in Jette omdat ik totaal ontevreden was over de service in Duffel. Ik heb alles samen al zo'n 10 maskers geprobeerd en geen enkele past deftig. Het zit allemaal goed op je gezicht als je het past in het zoekenhuis. Probleem is dat je thuis niet recht op een stoel slaapt he ,en zo pas je het masker tenslotte.Eens je gaat liggen en je gezicht ontspant heb je langs alle kanten lekken. Ik was na bijna 10 maanden superslecht te slapen met die maskers  zo moe dat mijn lichaam me heeft laten weten dat het genoeg geweest is. Ik was totaal op,kon niets meer verdragen,had nergens meer interesse of zin in. Ik kreeg vorige week een infectie aan mijn maag en darmen,heb mijn masker (dat ik maar 1 a 4u per nacht kon verdragen) uit gelaten en heb 32 uren aan een stuk in bed gelegen waaarvan ik er 32 heb geslapen!!!!!! Ik voel me 3 dagen later en 4 nachten zonder masker alls herboren en weet niet hoe het nu verder moet....

Groetjes,Nicole

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden