forum Syndroom van Raynaud

Delen : 
Onderwerp van de discussie

RAYNAUD

26/12/2012 - 22:03 - door anjaerica - 2501 raadplegingen

hallo

bij mij is de ziekte 10 jaar geleden ontdekt in het ziekenhuis en daar hebben ze mij gezegd dat het zowel bij koude als warmte optreed en ik dan mijn handen onder lauw water moet houden en met momenten krijg ik verkrampte handen wie heeft er nog last van

3 antwoorden op de discussie’ : RAYNAUD

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

Ayla2 heeft gereageerd op 17/01/2013 - 22:53

Hallo, ook ik heb er last van .zeker nu met die kou .ik moet naar mijn werk op de fiets,een dik half uur rijden.en meestal kom ik jankend van de zere vingers aan.en duizelig. Het duurt wel 10 tot 15 min.voordat het weer over is. En zie ik alweer tegen de terug weg op! Wat te doen? Zouden ugg wanten wellicht helpen? Ik ben nu zo wanhopig dat ik zelfs overweeg om deze dure handschoenen te kopen.

Een misbruik melden

leoleo heeft gereageerd op 22/01/2013 - 12:15

Hallo, mijn broer heeft er sinds kort ook last van. Vorige week is de diagnose gesteld dat het de ziekte van Raynaud is. Daar hij zelf niet op pc werkt vroeg hij mij om uit te kijken naar lotgenoten. Jij hebt er al 10 jaar last van, hoe vang je dat op om te kunnen werken?

Een misbruik melden

kimkim heeft gereageerd op 11/02/2013 - 13:52

Hallo, zelf heb ik vanaf mijn 14de last van deze ziekte. Nu 16 jaar! Ik houd veel rekening met de kou! Kleed me in veel laagjes. Heb thermo handschoenen en thermosokken.  Als ik zo;n aanval heb houd ik ook mijn handen onder lauw water. Is een erg vervelend gevoel, maar het herstelt wel het snelst.  Daarna ben ik er ook erg moe van. En een hele belangrijke tip: stop als je rookt met roken. Zelf ben ik daar erg van opgeknapt! Er valt goed mee te leven als je maar rekening houd met.....Dus gezond leven , warm kleden en met extreme kou je progamma buiten aanpassen!

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden