forum Gynaecoloog

Delen : 
Onderwerp van de discussie

pijnlijke "richel" in vagina

02/05/2012 - 08:49 - door jump - 1269 raadplegingen

tijdens sex heb ik het gevoel alsof er een soort van(droge) richel in het begin van m`n vagina zit .

Ook mijn man voelt het .

Het is pijnlijk (alsof het geschaafd is en te droog)

Ik ben 51 en in de overgang.

2 antwoorden op de discussie’ : pijnlijke "richel" in vagina

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

zoekende heeft gereageerd op 11/05/2012 - 21:46

ik ben rond de zestig en sukkel al jaren met een droge vagina! ik herken het gevoel zoals je het beschrijft: vooral in het begin van de vagina doet het echt pijn. de oorzaak ligt in het stilvallen van de oestrogeenproductie. ikzelf heb nog enkele jaren livial (hormoonsubstitutie) genomen, werkte prima; angst voor borstkanker deed me stoppen; sindsdien is het behelpen met vochtinbrengende gels enz. maar het baat nauwelijks; héél frustrerend; in artikels over 'droge vagina' geeft men dit altijd als 'de wonderoplossing', maar de realiteit is anders. droge vagina is het best bewaarde geheim bij vrouwen in de menopauze. er wordt nooit over gepraat, alsof het niet bestaat; praat erover met je gyneacoloog. de enige echt comfortabele oplossing is hormoonsubstitutie, maar ja.

Een misbruik melden

Eva41 heeft gereageerd op 08/06/2012 - 15:11

Jij bent nog jong en misschien ben je met een eenvoudig middel snel geholpen. Ik ben 70 jaar en ik krijg reeds geruime tijd van mijn gynecoloog een voorschrift voor Aacefemine en tegenwoordig hebben ze dat in handige vaginale suppo's. Ik gebruik dit middel al geruime tijd. Ik ben met deze oplossing zeer goed geholpen.  Maar: omdat dit waarschijnlijk met het stilaan ouder-worden te maken heeft (een dunne vagina-wand), moet men zich VOOR het eventueel gebruik van dit hulpmiddel eerst en vooral laten controleren op de AARD van de aandoening en zich verder stipt laten begeleiden door de gynecoloog, want iedere vrouw en ook ieder geval is anders. Ik wens je het beste. 

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden