forum Maandstonden

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Onregelmatige maandstonden en tussentijdse bloedingen

08/02/2013 - 22:04 - door Kate4 - 1851 raadplegingen

Enkele jaren geleden stopte ik met de pil nadat mijn man zich liet steriliseren.

Wij hebben samen 2 kinderen en ik nam gedurende een 15-tal jaar de pil (Diane 35).

Voordien had ik altijd vrij lange cyclussen van rond de 30 dagen, nu zijn mijn cyclussen gemiddeld 21 à 23 dagen. Mijn maandstonden duren ongeveer 1 week, maar 1 week van tevoren begin ik al licht bloedverlies te krijgen in verschillende vormen: bruin bloed, slijm met bloed, rood bloed. Soms heb ik ook bloedingen tijdens of na het vrijen. Op 1 maand tijd heb ik vaak maar een 10-tal dagen waarop ik geen bloedverlies heb...

Mijn gynaecoloog zegt dat dit kan wijzen op de eerste tekenen van de menopauze omdat ik ondertussen 40 jaar ben. Hij zegt dat er niets aan de hand is, maar ik vind dit niet echt normaal...  Mijn jaarlijkse uitstrijkjes brengen niets aan het licht en ook een echografie laat geen afwijkingen zien. Heeft dit iets met hormonen te maken? Ondanks mijn leeftijd heb ik ook nog steeds last van een vette huid met meeëters en puistjes die niet verholpen worden met een aangepaste huidverzorging. 

Herkent iemand dit of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2 antwoorden op de discussie’ : Onregelmatige maandstonden en tussentijdse bloedingen

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

apotheek.van.God heeft gereageerd op 11/02/2013 - 14:21

Beste,

Door eigen gynaecologische problemen ben ik dingen gaan opzoeken en wat u vertelt zou ook wel kunnen wijzen op een tekort aan zink.

Binnenkort heb ik een afspraak met gezondheidsconsulente Marine Velle in Diksmuide om te zien wat ze voor mij kan doen. Misschien echter kan ze ook u helpen. Indien u interesse hebt kan ik u meer adresgegevens doorsturen.

Vriendelijke groeten,

Elke

Een misbruik melden

Kate4 heeft gereageerd op 12/02/2013 - 20:40

Beste Elke

Bedankt voor je info.

Ik was het nog niet in die richting gaan zoeken. Binnenkort moet ik naar de huisarts voor een medische check-up en ik doe hier zeker navraag over.

De adresgegevens van de gezondheidsconsulente vond ik al terug via internet. Ik hoop dat ze u kan helpen. U mag me gerust uw ervaringen laten weten als u langs geweest bent.

Het beste in ieder geval!

Vriendelijke groeten

Kate

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden

Index ArchiefAlfabetische indexIndex van de receptenIndex van meest gezochte artikels
De diensten