forum Anorexia

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Mijn zus heeft anorexie en ik zoek hulp

19/01/2011 - 11:24 - door Marie - 920 raadplegingen

Hallo,

Mijn zus heeft anorexia sinds twee jaar, maar ze wil geen hulp. Wat moet ik doen?

4 antwoorden op de discussie’ : Mijn zus heeft anorexie en ik zoek hulp

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

Sylvie- heeft gereageerd op 02/02/2011 - 20:02

Hey Marie,

Het is vast niet simpel voor je dat je zus geen hulp wil en dat je dit moet aanzien.

Je kunt er in de eerste plaats zijn voor haar als ze je nodig heeft, en zo proberen nog dichter bij haar te komen. Steun echter haar eetgedrag niet maar benadruk haar positieve kanten, zo krijgt je zus een positiever zelfbeeld en daarmee kan je het genezingsproces hopelijk op gang trekken, maar vergeet niet dat dit niet echt te genezen is, tegen anorexie vecht je je hele leven als je het eenmaal hebt gehad.

Ik hoop dat ik je hiermee al een beetje heb kunnen steunen.

Een misbruik melden

leentje. heeft gereageerd op 04/03/2011 - 17:00

Zonder ne coach (mentaal) en professionele hulp zal je het  moeilijk lukken..... denk ik.

Een misbruik melden

Sylvie- heeft gereageerd op 28/03/2011 - 17:25

Probeer ook eens bij eetexpert.be je licht op te steken,  daar kun je goeie professionele bijdragen vinden ook voor niet professionelen. 

Mvg,

Sylvie.

Een misbruik melden

boontje heeft gereageerd op 03/05/2011 - 12:33

hallo Marie, hulp zoeken voor je zus zal niet zo simpel zijn, zij zal daar beetje boos voor zijn en koppig, ik kan er van meespreken, ik heb zelf 15 jaar annorexia gehad en dat is voor je omgeving een hel, je bent boos, opstandig, al wat negatief is op mensen die je willen helpen, ik woog maar 30kilo meer en nu 58 en heb ook een flinke zoon van negen, ik ben fier op mezlef wees daar maar zeker van, alhoewel ik paar kilos bijkom is dat toch een raar gevaoel, en ook al eet ik geen vettige brol, ik geniet elk weekend van op restaurant te gaan en af en toe lekkere dingen te eten en te driken, veel succes

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden