forum Voetverzorging

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Hallux Valgus (knobbel aan de grote teen)

11/07/2013 - 16:00 - door grommelpotje435 - 2009 raadplegingen

Volgende week maandag word ik geopereerd aan een Hallux Valgus(Knobbel aan de grote teen)Ik heb voor de operatie een gesprek met de anesthesist die door middel van een echo een pijnpomp zou aanbrengen aan de achterkant van mijn bovenbeen zodat ik minder algemene verdoving moet hebben en zeker zou pijnvrij zijn bij het ontwaken. De operatie op zich bestaat uit het afkappen van de knobbel, de teen op 2 plaatsen breken en terug in de kom zetten en daarmee ook rechtzetten zoals het hoort. Dat gebeurt met ceramische vijsjes in de teen te schroeven die er kunnen inblijven.

Nu had reactie gekregen van al wat oudere mensen die deze operatie al ondergaan hebben. Blijkbaar zou de voet tamelijk lang gezwollen blijven moet je zeker de eerste 14 dagen met de voet omhoog zitten en zou het stappen wel eens pijnlijk kunnen zijn.

Wie heeft daar ervaring mee of kan er mij iets op antwoorden.

Alvast bedankt

Grommelpotje

2 antwoorden op de discussie’ : Hallux Valgus (knobbel aan de grote teen)

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

smooty033 heeft gereageerd op 06/08/2014 - 11:13

Beste,

Ben(56 lentes jong) heb deze pijnlijke ingreep op 33 jarige leeftijd laten uitvoeren.

Zonder pijnpomp en gewone verdoving! Mijn pijngrens ligt zeer hoog.

Deze was volledig geslaagd,maar ik was ervan verwittigd dat er in de loop van de verdere jaren wel eens problemen kunnen opsteken.Jawel,die zijn er ondertussen al!

Deze ingreep is NOOIT pijnvrij,neem dat van me aan.

Een misbruik melden

RbDP heeft gereageerd op 21/08/2014 - 12:17

Ik was 57 jaar toen ik die operatie onderging aan mijn rechter voet.

Ik kreeg een epidurale verdoving en heb eerlijk gezegd nooit pijn gehad niettegenstaande velen mij daar voor gewaarschuwd hadden.

De dag na de operatie kon ik al onder begeleiding van de kinesist een trap oplopen.

De zwelling aan mijn voet heeft maar een paar dagen geduurd.

Ik ben intussen 65 en heb er nu nog steeds spijt van dat ik het niet eerder heb laten doen in plaats van jaren met pijnlijke voeten rond te lopen.

Natuurlijk is de ene mens de andere niet!

Alvast veel succes.

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden