forum Persoonlijke ontwikkeling

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Gebrek aan zelfvertrouwen

05/10/2011 - 10:03 - door Sofie - 2375 raadplegingen

Hallo,

Ik ben 28 jaar, maar ben heel onzeker van mezelf en heb een groot gebrek aan zelfvertrouwen! Heeft nog iemand hier zoveel last van en hoe heeft u dat aangepakt...

Groetjes

10 antwoorden op de discussie’ : Gebrek aan zelfvertrouwen

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

didgiman heeft gereageerd op 15/11/2011 - 11:50

Een life coach kan je helpen zelfvertrouwen opbouwen. Een heel goede life coach is Ilse Gauthier. Ze heeft al vele mensen geholpen bij hun persoonlijke ontwikkeling. Neem gerust eens contact met haar op via haar website . Je kan daar ook veel voorbeelden vinden van hoe ze andere mensen heeft geholpen. Veel succes!

Een misbruik melden

TomNuyens heeft gereageerd op 29/12/2011 - 11:37

Beste Sofie,

Bijna iedereen verbergt zich vanuit onzelfzekerheid onder een laagje schijn-zekerheden. Om échte zelf-zekerheid te herinneren en de prachtige vruchten die dat voorbrengt te kunnen ervaren, raad ik u het volgende boek aan: De mooiste reis van het ego naar je hart: http://bit.ly/uSJ4ty

Beste groeten,

Tom

Een misbruik melden

gezondheidfitheid heeft gereageerd op 20/01/2012 - 18:15

Dag Sofie

Je kan dit verbeteren door met je persoonlijke ontwikkeling bezig te zijn. Dat kan bijvoorbeeld door met je onderbewuste aan de slag te gaan, zo kan je snel ongewenst gedrag veranderen, of juist dingen die je wel wilt...

Wat mij helpt bij het werken met de persoonlijke ontwikkeling is het stap per stap systeem van 'Zensatie'

Succes en groetjes

Ines

Een misbruik melden

Tijl heeft gereageerd op 23/04/2012 - 20:27

Hey, 

Ik ben 25 jaar en was ok voor een lange tijd verlegen totdat ik gevonden heb hoe men zelfvertrouwen en zelfzekerheid terug te winnen. Nu ik zelf dor die ervaringen ben gegaan en zelf heb ervaren hoe natuurlijk en gemakkelijk je je zelfvertrouwen kan terugvinden heb ik beslote ner anderen mee te helpen. 

Aarzel dus niet om contact met me op te nemen: www.naturalflowcoaching.be

...en lees gerust ook mijn verhaal op men website.

groetjes Tijl

Een misbruik melden

Henk heeft gereageerd op 17/06/2012 - 12:31

Je zou ook de e-cursus 'Blijvend Zelfvertrouwen' kunnen overwegen. Het voordeel vond ik dat je het gewoon op jouw moment, thuis kunt doen, laagdrempelig, maar zeer effectief...

succes en groetjes,

Henk

Een misbruik melden

BoudoirExperience heeft gereageerd op 05/01/2013 - 17:48

Dag Sofie,

Een gebrek aan zelfvertrouwen kan in allerlei situaties van toepassing zijn.

Als het in eerste instantie met je uiterlijk te maken heeft (al zijn uiterlijk en innerlijk inherent met elkaar verbonden natuurlijk), kunnen wij misschien wel iets betekenen.

Een boost aan zelfvertrouwen, zelfzekerder zijn over jezelf zijn resultaten waarover onze klanten het eens zijn.

Voor meer info : www.boudoirexperience.be

Een misbruik melden

koraalrood heeft gereageerd op 06/11/2013 - 16:32

Zelfvertrouwen bouw je niet ineens op. Een goede levenshouding is noodzakelijk. Ik ken een organisatie waar ik zelf heel veel cursussen gevolgd heb die stuk voor stuk mijn leven hebben helpen opbouwen op een kwaliteitsvolle manier. Zoek op internet naar PRH. Ik hoop dat je de stap zet. Ik beloof je een mooie ontwikkeling, een vinden van de rijkdom in jezelf.

Het ga je goed.

Groetjes

Een misbruik melden

Startrooper heeft gereageerd op 27/11/2013 - 14:02

Hallo Sofie,

Ik ben 43 jaar en heb jaren gewerkt aan mijn zelfvertrouwen. Sinds 6 jaar kan ik eindelijk zeggen dat ik me goed in mijn vel voel en me innerlijk ook rustig voel over mezelf. Af en toe heb ik nog kleine 'dipjes' hierin, maar ik heb geleerd hier anders mee om te springen door meer inzicht te krijgen in mijn denken en hoe dit mijn gevoel en gedrag beïnvloedt.  Bij mij heeft het lang geduurd omdat ik nooit de moed had om hulp te zoeken hierin.  Meer nog, de meeste mensen hadden niet door dat ik me van binnen slecht voelde.  Aangezien ik met vallen en opstaan voor mezelf serieuze veranderingen hebben weten aan te brengen aan mijn zelfvertrouwen probeer ik nu anderen ook te helpen via op coaching.  Mocht je interesse hebben, kijk gerust eens vrijblijven op mijn website www.identico.be.  Ik kan je zeker helpen.

Hartelijke groeten

Sonja

Een misbruik melden

denneboom heeft gereageerd op 02/12/2013 - 21:19

Bij mezelf heeft mijn gebrek aan zelfvertrouwen geleid tot een zwaar alcoholprobleem.

Ik ben nu anderhalf jaar droog maar kan elke dag hervallen gezien stress me zodanig agressief maakt naar mijn naaste omgeving.

Ik kan me niet onstpannen en heb voortdurend stress, dit moet leiden naar herval. Het is makkelijk te zeggen om dat aan te pakken maar hoe. Stoppen met werken is geen optie en tijd voor een assertiviteitstraining vind ik ook niet.

Wie vind zich hierin?

Een misbruik melden

Benner heeft gereageerd op 26/03/2015 - 21:22

Hey, Het is een lang verhaal, maar een positief verhaal, in de hoop dat dit je kan sterken. Want je kan jouw zelfvertrouwen weldegelijk opkrikken

Al heel mijn leven had ik last van een laag zelfvertrouwen. Ik was altijd de stillen. In de jeugdbeweging, school,... Ik had geen eigen mening, want ik durfde die gewoon niet zeggen. Ik voelde me constant minderwaardig t.o.v. anderen. Vaak was ik ergens bij,maar eigenlijk voelde ik me er niet goed, maar toch blijf je er dan bij. En altijd maar denken en frustreren, hoe het komt dat ik zo stil ben, waarom die anderen zo constant babbelen enz... 

Die dingen bleven en bleven mij maar achtervolgen. Gelukkig had ik wel mijn sport, die mij dan toch al een stuk op weg hebben geholpen. maar het bleef maar terugkomen. Ik heb periodes gehad dat ik deprie was, maar ik was en ben nog steeds tegen pillen. Dan uiteindelijk getrouwd geraakt, een kind gekregen,en dan gescheiden geraakt,hmm, wat er natuurlijk niet op verbeterde, hoewel, de scheiding was een eerste beste stap in mijn leven om het cru te zeggen. (euh, ik zeg nu niet dat iedereen moet scheiden he :) ) Nu, de laatste jaren alleen gaan wonen, wat ook niet bevorderlijk was voor mijn zelfvertrouwen, want ik kwam niet buiten, niemand die contact opnam, enz... De eenzaamheid was killing me sometimes. Maar ik wou niet toegeven. Ik bleef maar zoeken op internet over hoe positief denken, los te breken, enz.. en zelfs eens therapie gevolgd, maar dat was telkens maar een kortstondig resultaat.  Nu ben ik een goede maand en een half bezig met een mental coaching programma. Ik word nu constant begeleid, en het heeft echt resultaat. Mijn collega's op het werk geven al eens een opmerking of dat ik iets gepakt heb, haha. De grootste les die ik geleerd heb is, dat wij allemaal zodanig geconditioneerd worden volgens het denkpatroon van anderen,maatschappij, opvoeding. Bewust en onbewust. We leven volgens gewoontes, en die zijn zo moeilijk om te buigen. Hetzelfde met ons denken, In de martial arts zegt men "empty your cup" (leeg je hoofd) en het is wel zo. Ik ben in staat geraakt met de training, om al de ballast in mijn hoofd weg te gooien. Het interesseert me niet meer wat de andere mensen erover denken,(uiteraard blijf ik beleefd, respectvol), maar ik leef nu zoals ik wil en vooral voor WAT ik wil! Ik ben me nu aan het omscholen tot personal trainer, want dat wou ik altijd al doen, mensen meer persoonlijk begeleiden en motiveren in hun sport. En dit programma zal me zeker nog van pas kunnen komen in de toekomst   Voila, dit wou ik toch wel eventjes met jullie delen. Met de kracht van positief denken, kunnen al een hele hoop dingen verholpen of verlichtend zijn. Vriendelijke groeten, en sterkte allemaal. Oh ja, ik ben er nu 36, dus het heeft bij me ook zeer lang geduurd hoor

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden