forum Gynaecoloog

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Fibromen

03/06/2012 - 14:14 - door wellenaar - 1037 raadplegingen

Ik zou graag ervaring van vrouwen willen die ook fibromen hebben. Ook van vrouwen die een baarmoederverwijdering ondergaan hebben. Ik moet ook geopereerd worden

6 antwoorden op de discussie’ : Fibromen

Een misbruik melden
Antwoorden
Les réponses

bettyd heeft gereageerd op 12/06/2012 - 21:38

Beste Wellenaar,

Ik heb een fibroom gehad gedurende meer als 15 jaar. Die werd onder controle gehouden door alle dagen een medicatie - Orgametril - in te nemen. 

Na 15 jaar kreeg ik ongemakken en werd een operatie - Hysterectomie - gedaan.

Het is een zware operatie maar na drie dagen was ik toch al min of meer op mn positieve.

Veel rust en niets zwaar heffen was de boodschap. En dat heb je nodig!

Daarna is bij mij na twee maanden mn menopauze begonnen . Niet altijd leuk, maar met de nodigr medische steun ben ik erdoor.

Veel moed voor de operatie en vooral darna veeeeeel rust!!!

Dikke kusjes

Betty

Een misbruik melden

wellenaar heeft gereageerd op 13/06/2012 - 12:35

Dag Betty,

Ik vind het heel fijn dat je geantwoord hebt op mijn bericht.

Ik heb 6 fybromen en een kleine cyste op de eierstok. Je schreef dat je na twee maanden de menopauze is begonnen, hebben ze bij jou de eierstokken weggenomen? Normaal gezien zou bij mij de baarmoeder worden verwijderd en de eierstokken blijven zitten. Is de operatie ook via buik gebeurd? De gynaecoloog heeft gezegd dat hij het bij mij via buik zou doen met een snede van 10 cm. Heb jij veel pijn gehad voor de operatie? Ik heb sommige dagen veel pijn en sommige dagen minder pijn. Hoe was het na de operatie, heb je dan lang pijn gehad? Ben je lang in het ziekenhuis moeten blijven? Ik zal me pas in oktober kunnen laten opereren omdat mijn contract op mijn werk einidigt op 30 september. Ben je lang moe geweest na de operatie? In welk ziekenhuis ben jj geopereerd? Ik word in het Jessa ziekenhuis, campus salvator geopereerd. Sorry indien ik teveel vragen stel. Ik kijk uit naar je volgende reactie.

Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Groetjes

Marleen

Een misbruik melden

mariepf heeft gereageerd op 14/06/2012 - 20:21

minn baarmoeder is ook weggenomen en heft geen enkel  negatieve ervaring gehad aleen blijf je maandstonden weg wel zwaar operatie

Een misbruik melden

wellenaar heeft gereageerd op 15/06/2012 - 12:24

Dag Mariepf

Bedankt voor je antwoord. Is het lang geleden dat je geopereerd bent? Heb je veel pijn gehad?

Groetjes

Marleen

Een misbruik melden

mariepf heeft gereageerd op 15/06/2012 - 13:48

ja ik was pas 24 jaar  en ben nu 53 jaar  wel zware operatie ik heb 3maanden niks kunen doen  wel ook veel pijn gehadmaar als je veel rust dan val het mee ik kan in het begin geen vaas water optillen .maar nu voel ik me heel goed heb wel men eierstokken nog dus  sterkte toegewenst .mariepf

Een misbruik melden

wellenaar heeft gereageerd op 15/06/2012 - 13:54

Bedankt mariepf

Hebben ze ook een snede in de buik moeten maken? was dat een grote snede? Ik heb veel schrik voor de pijn na de operatie.

Groetjes

Marleen

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden