forum Rugpijn
Chronische rugpijn
19/01/2011 - 13:27 - door katrien - 3415 raadplegingen
Ik ben Katrien, en ben 37 jaar oud. Sinds enkele maanden heb ik heel veel last van de onderrug. Ik heb al ontstekingsremmers genomen, maar de pijn blijft. Ik heb een beetje schrik om naar de dokter te gaan uit angst dat een operatie nodig zal zijn...
tessake heeft gereageerd op 31/01/2011 - 17:55
Hallo Katrien,
Ik ben 53, en heb sinds vorige week pijn in onderrug, heupen, knieën, benen en enkels.
Het wordt erger bij hoesten. Ben naar de huisarts geweest omdat ik tijdens het boodschappen doen, een raar gevoel in mijn benen kreeg. Morgen moet ik onder de scan.
Als ik van jou was, zou ik toch kontakt opnemen met de huisarts, ontstekingsremmers zijn nl. heel slecht voor de maag. Je weet trouwens ook niet of er een onsteking mee gemoeid is. Je kan misschien geholpen worden zonder operatie, er wordt immers niet zo snel beslist om te opereren als het niet echt nodig is.
Veel sterkte.
Sylvie- heeft gereageerd op 02/02/2011 - 20:48
Hey Katrien,
Al eens gedacht aan een osteopaat of chiropractor? Zij kunnen zeker ook helpen bij rugklachten.
Ik hoop in ieder geval dat je vlug geholpen bent!
tessake heeft gereageerd op 08/02/2011 - 05:16
Hallo Katrien,
Hoe gaat het met jou ?
Ik ben ondertussen onder de scan geweest, het is gelukkig geen hernia.
De huisarts heeft me verschillende op verschillende plaatsen in de onderrug, een produkt ingespoten.
De pijn is ondertussen al heel wat beter, mag tot 20 februari niet meer oefenen bij Infraligne.
Ik hoop dat ook jij snel geholpen mag worden.
Groetjes
Butterfly heeft gereageerd op 21/02/2011 - 14:38
Dag iedereen,
Ik heb gedurende 1 jaar last in mijn been, stralende pijn van mijn rug naar mijn tenen. Het werd alsmaar erger, kon niet meer slapen,...
Ondertussen heb ik diverse scans en echo's laten maken. Bij serieuze dokters en 'denken dat ze dokter zijn' geweest. Tevergeefs.
Mijn kinesist heeft ontdekt wat het is en ik ben nu ondertussen 5 keer langsgeweest voor een behandeling, ferm pijnlijk, maar ik voel iedere keer verbetering en ik ben opgelucht dat er voor het eest iemand echt naar mijn verhaal en pijn geluisterd heeft.
Blijkt dat er in mijn lies een spier en zenuw tegen mekaar liggen, de spier staat constant gespannen en dik en die prikkelt te zenuw. Dat straalt pijn naar heel mijn been en onderrug.
Nu is de kine bezig met in mijn lies deze spier te manipuleren. De traantjes vloeien over de kaken van de pijn, maar er is beterschap. Hij kent het probleem van bij topsporters. Ik daarentegen doe niet zoveel aan sport, maar zou kunnen komen van een verkeerde stretch oefening of toch geforceerd bij het beoefenen van Yoga.
Misschien kunnen jullie met dit verhaal terecht bij je kine en herkent hij ook het probleem.
Laat maar weten.
Groetjes, Wendy
day2day heeft gereageerd op 10/03/2011 - 11:57
Hoi,
Ik ben 21 jaar en sukkel al meer dan een jaar met aanhoudende rugpijn. Ik ben al zeer vaak naar de huisarts geweest. Moet telkens ontstekingsremmers en spierontspanners nemen... Helpt voor even, maar na een paar dagen is de pijn terug. Wil ook niet constant die medicatie nemen!
Oorzaak van mijn rugpijn: een lengteverschil in mijn benen waardoor mijn heupen gekanteld staan en mijn rug overbelast wordt...
Zou echt geld geven om eens een dag zonder pijn te leven! Een jaar aanhoudelijk pijn is zeker geen plezier! Gewoon eens 1 dag niet moeten nadenken bij iedere stap dat je zet en bij alles wat je doet. Want als je even niet oplet doe je zeker iets wat je rug nog meer belast!
Heb even kine gedaan, was goed voor even, maar de pijn gaat er niet mee weg! Enkel je spieren zijn er niet meer zo gespannen door, maar je moet iedere week gaan, anders is alles weer als ouds..
Hopelijk geraak ik er binnenkort vanaf, want ik trouw deze zomer en ben er als de dood voor dat mijn dag beheerst gaat worden door rugpijn!
Ben blij dat ik eens mn verhaal kon doen!