forum Buikpijn
Buikpijn bij pubers
03/02/2011 - 16:30 - door Francesca - 713 raadplegingen
B0990 heeft gereageerd op 07/02/2011 - 12:18
Beste Francesca,
Ik heb ee tienerdochter die ook regelmatig deze klachten heeft. Ze is nog niet ongesteld, maar het zou kunnen dat de puberale ontwikkeling daar toch mee te maken heeft. De buikkrampen kunnen ook bij haar hevig zijn en soms heeft ze ook problemen met naar het toilet gaan. Soms is ze ook zenuwachtig en vermoeid, maar ze maakt lange schooldagen en heeft haar nachtrust nodig. Als ze te weinig ontspanning en/of nachtrust heeft, dan heeft ze ook meer last van deze klachten. De huisarts vindt ook bij haar niets speciaals. Heb je ook te weinig rust of ontspanning? Last van stress? Is je eerste menstruatie al doorgekomen of nog niet? Het kan allemaal een rol spelen bij je klachten. Medicatie helpt niet echt en het is natuurlijk ook niet aan te raden om steeds pijnstillers te nemen, maar wat bij mijn dochter de pijn verlicht is een warm kersenpitkussen op de buik leggen. Probeer je te ontspannen en is de pijn vrij hevig, ga dan eventjes liggen met zo een kersenpitje op je buik. Het zal zeker verlichting brengen.
Nog een tip om het toiletbezoek te vergemakkelijken: drink voldoende water en zorg dat je voldoende 'vezels' eet. Vezels haal je uit (volkoren) graanproducten zoals bv. donker brood, maar ook uit groenten (vooral ook rauwkost) en fruit. Eet er dus voldoende van en varieer zoveel mogelijk je voeding dat komt je spijsvertering en dus ook je toiletbezoek ten goede. Ik hoop dat ik je hiermee wat gerustgesteld heb en dat mijn tips je helpen.
forever heeft gereageerd op 14/03/2011 - 00:27
Ik kan je aanraden om te beginnen met het drinken van de aloë vera ge van forever.Ik heb een hele tijd enorm veel buikklachten gehad,constipatie,buikpijn,darmpoliepen enz.Ik ben in contact gekomen met deze producten en drink nu sedert twee maanden de gel in combinatie met probiotica(helpt je darmflora te herstellen)Ik ben nu verlost van al die dingen.Het zijn 100% natuurlijke producten,dus baadt het niet dan schaad het niet.