forum Alcohol

Delen : 
Onderwerp van de discussie

Alcoholverslaafd

19/01/2011 - 13:23 - door Karel - 1910 raadplegingen

Hallo,

Een goede vriend van mij grijpt 2 tot 3 maal per week naar de alcohol. Hij is stilaan verslaafd geraakt. Soms gaat hij zelfs niet meer werken omdat hij 's morgens niet meer op geraakt. Ook drinkt hij regelmatig als hij met de auto is, en zo is hij zijn rijbewijs al meerdere keren kwijtgespeeld. Ik zou hem graag helpen, maar ik weet niet hoe. Kan iemand me helpen?

2 antwoorden op de discussie’ : Alcoholverslaafd

Een misbruik melden
Antwoorden
Bekijk de antwoorden

Sylvie- heeft gereageerd op 02/02/2011 - 20:56

Hallo Karel,

Ik begrijp dat je heel graag wil helpen, maar iemand die teveel alcohol drinkt moet eerst zelf inzien dat dat hij teveel drinkt en geholpen willen worden. 

Het enige wat je voor hem kunt doen is er zijn voor hem. En hopen dat hij snel inziet dat hij een probleem heeft.

Je kunt misschien ook proberen met open vragen te stellen en door te vragen als hij eens nuchter is, zo kan hij hopelijk zelf inzien dat het zo niet verder kan

Ik weet dat ik geen mirakeloplossing heb gegeven...

Een misbruik melden

sonjaken heeft gereageerd op 30/04/2011 - 11:19

Hoi Karel,

Is écht moeilijk hoor! Ik ken nog maar 2 personen die er vanaf is geraakt zijn. Mijn broer is er door overleden. Als ze zélf niet echt willen, lukt het nóóit! Zeker naar AA gaan: is goede begeleider. Een vrijwillige opname is nog beter. Succes met je vriend.

Een misbruik melden
Charter van het forum

Een misbruik melden